Bultersmekke Assistancedogs (BMA) beschikt over een vertrouwenspersoon voor cursisten en instructeurs. Omdat de huidige vertrouwenspersoon, Yvonne Mol, vanaf 1 januari 2025 niet meer bij BMA werkzaam is, is BMA momenteel op zoek naar een geschikte vervanger voor haar. Dit proces zal enige tijd in beslag nemen. Mocht je in de komende periode toch behoefte hebben om je verhaal te doen of in gesprek te gaan met iemand die met je mee kan denken en je eventueel van advies kan voorzien, dan kun je tijdelijk terecht bij onze collega Frijke Dijkstra. De mail kan gestuurd worden naar info@bultersmekke.nl, ovv 'Frijke Dijkstra: vertrouwelijk'. Om de vertrouwelijkheid te waarborgen, is het voldoende om je mail alleen je telefoonnummer te vermelden. Na ontvangst zal BMA je mail direct doorsturen naar Frijke, die vervolgens contact met je opneemt. Omdat Frijke voor BMA ook andere werkzaamheden doet, kan zij dit niet doen vanuit de functie van vertrouwenspersoon. Zij heeft echter in het verleden in een andere organisatie als vertrouwenspersoon gewerkt en weet dus wat het betekent om vertrouwelijk met informatie en klachten om te gaan.
De vertrouwenspersoon kan bemiddelen bij een klacht over de samenwerking tussen een cursist en instructeur en/of over de samenwerking met BMA. De vertrouwenspersoon helpt bij het zoeken naar een oplossing. Aan het inschakelen van de vertrouwenspersoon door een cursist of instructeur zijn geen kosten verbonden.
De klacht wordt vertrouwelijk behandeld. De vertrouwenspersoon kiest geen partij en overlegt met de klager op welke wijze de klacht in behandeling wordt genomen. Er zijn daarbij verschillende mogelijkheden. De vertrouwenspersoon kan:
Alle klachten worden door de vertrouwenspersoon vertrouwelijk behandeld en geregistreerd. De geregistreerde klachten worden geanalyseerd en besproken met de directie, zodat verbeteracties kunnen worden doorgevoerd om vergelijkbare klachten in de toekomst te voorkomen. De vertrouwenspersoon kiest geen partij en overlegt met de klager op welke wijze de klacht in behandeling wordt genomen. De behandeling van een klacht vindt binnen zes weken plaats, met een mogelijke verlenging van maximaal vier weken. De cursist of instructeur kan zich laten vertegenwoordigen door een zaakwaarnemer.
Wanneer de bemiddeling van de vertrouwenspersoon geen oplossing biedt voor de cursist of instructeur, is het mogelijk om een klacht in te dienen bij de onafhankelijke externe geschillencommissie. Dit kan met hulp van de vertrouwenspersoon of rechtstreeks bij de commissie. De onafhankelijke geschillencommissie is erkend door de minister van VWS en geeft een bindend advies. Je kunt de geschillencommissie rechtstreeks bereiken via hun website: www.degeschillencommissie.nl of telefonisch via 070 - 310 53 10. Meer informatie over de procedure kun je vinden op hun website.
Bultersmekke Assistancedogs © 2024 Disclaimer Privacy
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.